måndag 5 oktober 2009

Vardagslyx



Stressar på jobbet, men jag vill ju komma iväg lite tidigare idag. Springer (eller ja..) till bussen, det är bara ett par hållplatser tills jag är framme. Jag längtar efter tyngdlöshet! Byter om och glider ner i det 32-gradiga vattnet, känner alla spänningar från dagens febrila tangentbordsknappande försvinna. När passet avslutats ligger jag en lång stund i vattnet och låter mig bäras iväg av mina egna tankar.

På tisdagar så unnar jag mig det där lilla extra.

Att unna sig något innebär dock oftast att man inte unnar sig något annat. Sakerna man inte unnar sig är förvånansvärt ofta ett tandläkarbesök, nya däck till bilen eller nya disktrasor. Nyttosakerna, som förblir oinköpta, ger mig dessutom alltid lite dåligt samvete som ligger och skaver.

Vad väljer du att unna dig?

1 kommentar:

Lisa sa...

Tid och tjejkvällar med gott vin.

Skicka en kommentar