fredag 16 oktober 2009

…eller ska vi bara flytta?



Idag ska vi byta blandare i badrummet. Ringer min bror, som renoverat både ett och två hus för att fråga hur man borrar i kakel. Han ger mig ett par tips om bra kakelborrar, frågar vad för vägg det är bakom kaklet. Jag har ingen aning. Han frågar om vi verkligen ska göra det här själva. Självklart, säger jag, man är väl ingenjör. Brodern ber mig oroligt att ringa om jag undrar över något.

Vi ger oss raskt ut på stan, köper allt vi behöver och säkert lite till. Väl inne i järnaffären inser vi att vi även har ett annat projekt, ombyggnad av garderoben, som vi också behöver ta tag i. Tittar lite på olika typer av garderobsinredning och kommer nog en eller två millimeter närmare att faktiskt göra något åt saken. Men: fokus badrumsblandare. Vi skruvar, grejar och provar lite när vi kommer hem, men kommer till ett gemensamt beslut att vi nog låter vår kompis som kommer på middag om ett par dagar borra istället. Med andra ord, ingenting färdigt idag heller.

Man ska inte börja titta sig om i sin lägenhet. Slänger ett öga uppåt vänster nu när jag sitter vid datorn och ser hålen i väggen efter förre ägarens stringhyllor. Kladdiga märken på tapeten efter gamla tavlor, ska vi måla eller tapetsera? Det är ju så billigt att slipa golven nu för tiden, med ROT-avdraget. Och…balkongen. Ska vi inte bara flytta istället? Till en perfekt lägenhet, i alla fall på de två home-stylade bilderna som visas i tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar