tisdag 13 oktober 2009

För fin för Blocket?



Datum är klart, lokalen bokad, men så mycket mer är inte planerat. Det kliar dock lite i fingrarna på mig att sätta igång, det måste jag erkänna. Sporrad av mina Blocket-framgångar kopplade till min växande mage tänkte jag testa samma tes på vårt kommande bröllop. Det känns ju rent spontant som att människor borde ha en liknande relation till sitt bröllop som till en kommande ny familjemedlem. Stora förväntningar, strävan efter det perfekta in i minsta detalj. Det borde resultera i en massa inköpta saker som man förhoppningsvis inte kommer ha användning för någon gång mer i livet. Var hamnar de om inte på Blocket, tänker jag glatt?

Min första sökning visar sig bli en besvikelse. Jag är väldigt dålig på att shoppa i affärer där allt hänger huller om buller och man är tvungen att rota i små lådor märkta ”Allt 99 kr” för att hitta mina fynd. Det är lika svårt att hitta rätt i Blockets bröllopsdjungel där klänningar på dåligt tagna kort blandas med lårhöga stövlar i vit plast (måste allt som är vitt nödvändigtvis märkas med sökordet bröllop?) och skymmer de saker som säkert är både fina och köpvärda.

Eller är det, gud förbjude, så att jag är mycket mer kräsen när det gäller vårt bröllop än vår kommande bebis? Begagnade saker till barnet går bra, men på mig?!? Skrämmande tanke, jag skjuter undan den och konstaterar att jag inte är redo. Bläddrar i Elle Interiör istället och drömmer mig bort till det perfekta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar