fredag 9 oktober 2009

Väntetid


Hösten har kommit, det är höstlövshalkigt på trottoarerna och det rinner lite snor ur näsan så fort man sticker den utanför dörren. Jag måste upp på vinden och hämta min vinterjacka och ny mössa inhandlades igår. När det blir höst så känns det lite som att livet går in i slow motion, man går i ide (i sin egen lägenhet) och väntar på att julhetsen ska komma igång och man kan liva upp mörkret med tomtenissar, apelsiner med nejlikor, pepparkaksgubbar och en massa konsumtion. Jag ser chansen att spara lite pengar och antar att alla tar chansen att ligga lite lågt med kostnaderna under den här ”icke-tiden”. Tepåsar är ju billigt, värmeljus från IKEA i 50-pack och jag tror inte mina vänner har börjat ta betalt för sitt sällskap än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar