tisdag 3 november 2009

Utsikt från min balkong



Idag är mina favorittjejer och killar de som arbetar på Stadsbyggnadskontoret i Stockholm stad. Efter lite diskussioner, ändringar, mejlkonversationer fram och tillbaka så har de bestämt sig. Jag kommer, förhoppningsvis redan innan nästa sommar, kunna laga mat i mitt kök samtidigt som jag har ett par gäster sittande sippandes på varsin liten drink ute på den nya balkongen. Alla som vill är välkomna!

Balkongen kommer inte att vara speciellt stor och den ligger i norrläge, men det kunde faktiskt inte bekomma mig mindre. Jag kommer att kunna öppna hela dörrar ut mot gården och gud vad man längtar efter det när man kommer från en småstad och egentligen aldrig fattat gränsen mellan ute och inne. Där ska jag sitta och vinka till mina grannar som också är skitglada för att de köpt en balkong. ”Så värt pengarna” kommer vi alla att tänka och fylla upp glaset med rosé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar