måndag 2 november 2009

Bortom horisonten



Att ha någonting vid horisonten att sikta mot hjälper mig varje dag i det allmänna strävandet som ju alltid infinner sig mellan roligheterna. Jag uppskattar min vardag väldigt mycket också, men det behöver finnas en riktning i vardagsgröten så att man vet att om en stund så får jag en liten paus och får uppleva något som är totalt annorlunda. Det är som när man springer och är riktigt trött, att hela tiden tänka: ett steg till, ett steg till och ett steg till ända tills man är framme. Livet levs i etapper.

Nu är jag ju så nära min nästa horisont att jag nästan kan kika över kanten, så därför siktar jag glatt på nästa mål. Det blir Tokyo. Vi vet inte när eller hur men siktet är inställt. Jag bad vår utsände på plats skicka en bild. Kanske ska vi sätta upp den på kylskåpet bredvid ultraljudsbilden som en liten påminnelse?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tokyo är underbart! Hoppas ni kommer dit. Och glöm inte åka till templet och marknaden i Asakusa:)

Skicka en kommentar