lördag 7 november 2009

Hannas hemliga habegär



Ögnar snabbt igenom mina tidigare elektroniska alster inför författandet av mitt sista blogginlägg för den här gången. Inser att jag skrivit mycket om vad min bebis kanske vill, vad omvärlden förväntar sig av mig och andra som är i min situation, vad som oroar och roar mig i min vardag. Men, mina önskningar, drömmar och habegär, de lyser med sin frånvaro. Idag är det jag som står i centrum. Vad drömmer jag om?

Jag är en listmänniska, det är bara att börja bocka av.

1. Jag vill föda barn. Gärna idag. Det är bara att erkänna att de sista veckorna har gjort sitt till för att jag ska känna att det är dags. Sen är jag vansinnigt nyfiken…

2. Jag vill hitta en vansinnigt bra fuktkräm som inte gör att man blir torr i ansiktet på vintern.

3. Jag vill köpa den söta höströda manchesterklänningen i skyltfönstret i affären vid Mariatorget. Jag vill också komma i den.

4. Jag vill köpa en bil som inte släpper ut några avgaser när man kör den.

5. Jag vill att den klänningen som jag bestämt mig för till bröllopet skall rymmas i vår budget. Jag får köpa ett väldigt billigt blått strumpeband ☺

6. Jag vill att mitt, mannens och hon/han som fortfarande bor i magen skall få det lika gott och bra och fint som vi haft det hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar